tag:blogger.com,1999:blog-8137702894805722161.post1818760240181898699..comments2023-08-08T16:32:57.140+03:00Comments on Ελλάδα (Γλώσσα-Ιστορία): Οι Έλληνες της Μικράς Ασίας και η έκταση της Γενοκτονίας 1910-1922Pikros Logoshttp://www.blogger.com/profile/14310483972737371279noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-8137702894805722161.post-70241240019392966482018-03-30T00:39:58.331+03:002018-03-30T00:39:58.331+03:00Οι Γιουρούκοι (από το yörük που σημαίνει ο περιπλα...Οι Γιουρούκοι (από το yörük που σημαίνει ο περιπλανώμενος) είναι Τούρκοι, που μέχρι πρόσφατα ακολουθούσαν νομαδική ζωή. Το όνομα τους προέρχεται από το απαρέμφατο yürümek (το να περπατάς). ("yuruk." Webster's Third New International Dictionary, Unabridged. Merriam-Webster. 2002.)<br /><br />Γνωστή τους τέχνη είναι η δημιουργία χαλιών, ενώ συχνά τα καλοκαίρια διαμένουν σε σπίτια χτισμένα στις πλαγιές των βουνών (ή στήνουν ακόμα και τώρα αντίσκηνα, γνωστά και ως γιούρτες). Οι κύριες φυκλες τους στις οποίες διαχωρίζονται είναι οι Aksigirli, Ali Efendi, Bahsıs, Cakallar, Coşlu, Qekli, Gacar, Güzelbeyli, Horzum, Karaevli, Karahacılı, Karakoyunlu, Karakayalı, Karalar, Karakeçili, Manavlı, Melemenci, San Agalı, Sanhacılı, Sarıkeçili, Tekeli και Yeni Osmanlı. Υποδιαιρούνται σε μικρότερες υποκατηγορίες/σόγια που ονομάζονται kabile, sülale ή oba. (Materialia Turcica, vol. 5-8, Studienverlag Brockmeyer., 1981, p.25)<br /><br />Στα Βαλκάνια μεταφέρθηκαν τον 14ο αιώνα. (Bourchier James David, "Macedonia". In Chisholm, Hugh. Encyclopædia Britannica., 1911, Cambridge University Press, p. 217)<br /><br />Οι Κιζιλμπάσηδες είναι αιρετικοί σιίτες Τουρκμένιοι. Διαδώθηκαν κυρίβς στο Αζερμπαϊτζάν, στο δυτικό Ιράν και στην ανατολική Μικρά Ασία. (Roger M. Savory: Kizil-Bash. In Encyclopaedia of Islam, Vol. 5, p. 243-45.)<br /><br />Το όνομα τους προέρχεται από το βυσσινή φέσι/κάλυμα που φορούσαν στο κεφάλι (στα περσικά τατζ ή ταρκ). Το 'καπέλο' αυτό ονομαζόταν και تاج حیدر / Τατζ-ε Χαϊντάρ), υποδεικνύωντας έτσι την πίστη τους στους 12 ιμάμηδες και τον Σέιχ Χαϊντάρ, πνευματικό ηγέτη του κινήματος των Σαφαβιδών. (Moojan Momen, "An Introduction to Shi'i Islam", Yale Univ. Press, 1985, ISBN 0-300-03499-7, pp. 101–107.)<br /><br />Τον 15ο αιώνα οι ακόλουθοι του Σέιχ Χαϊντάρ οργανώθηκαν σε παραστρατιωτικά σώματα. Ο 15ος αιώνας θεωρείται η απαρχή της ύπαρξης των Κιζιλμπάσηδων. Οι δε Κιζιλμπάσηδες θεωρούνται ως οι πνευματικοί κληρονόμοι των Χουρραμιτών, περσικού θρησκευτικού κινήματος του 7ου μ.Χ. αιώνα. (Roger M. Savory: Kizil-Bash. In Encyclopaedia of Islam, Vol. 5, p. 243-45.)<br /><br />Οι κύριες φυλές των Κιζιλμπάσηδων ήταν οι τουρκμένικες φυλές των Ustādjlu, Rūmlu, Shāmlu, Dulkadir, Afshār, Qājār, Takkalu, Bahārlu, Qaramānlu, Warsāk, Bayāt και άλλες. Σήμερα τα απομεινάρια των Κιζιλμπάσηδων βρίσκονται κυρίως στις φυλές Afshar, Qashqai, Turkmen, Shahsevan κ.α. (Tapper, Richard (2011). "Introduction". Tribe and State in Iran and Afghanistan. London: Routledge. p. 11. ISBN 978-0-415-61056-8.)<br /><br />Υπάρχουν και μερικές μη τουρκικές φυλές στους Κιζιλμπάσηδες, κυρίως πέρσικες ή κούρδικες, που ζουν κυρίως στο δυτικό και βόρειο-δυτικό Ιράν' αυτές είναι οι Tālish, οι Lur, οι Siāh-Kuh (Karādja-Dagh) κ.α. (Savory, Roger M. (1965). "The consolidation of Safawid power in Persia". Der Islam: Journal of the History and Culture of the Middle East. 41 (1): 71–94.)Ali Al-Yunanihttps://www.blogger.com/profile/17594626544830246967noreply@blogger.com